از کجا بفهمیم لاستیک خودرو ترکیده است؟

نشانه‌های ترکیدن احتمالی لاستیک عبارتند از برآمدگی یا تاول در دیواره جانبی، حباب‌های لاستیک، فرسودگی آج لاستیک، لرزش‌های نامنظم، تغییرات ناگهانی در احساس رانندگی و سایر هشدارهای دیداری و شنیداری.

علاوه بر این، سنگین بودن وزن خودرو از حد معمول، خم شدن خودرو به یک سمت، سفتی و لرزش فرمان، حرکات کشویی و مارپیچی خودرو نیز می تواند نشانه ترکیدگی لاستیک باشد.

لاستیک ماشین ترکید

خطرات ترکیدن لاستیک خودرو چیست؟

خطرات ناشی از ترکیدن لاستیک خودرو شامل از دست دادن فوری کنترل، تصادفات احتمالی و صدمات جدی است. هنگامی که لاستیک می ترکد، خودرو می تواند سرعت خود را کاهش دهد و به چپ یا راست بکشد و منجر به از دست دادن کنترل و تصادفات احتمالی شود.

علاوه بر این، ترکیدن لاستیک می تواند آسیب قابل توجهی به چرخ و سیستم تعلیق خودرو وارد کند و در نتیجه تعمیرات پرهزینه و زمان بر باشد.

اگر لاستیک به هنگام رانندگی ترکید چه کنیم؟

حفظ آرامش و برداشتن اقدامات صحیح ایمنی شما را تضمین می کند و اختلال را به حداقل می رساند. در اینجا چه همه موارد را بررسی می کنیم:

ویدیو اقدامات ایمنی ترکیدن لاستیک به هنگام رانندگی

خونسردی خود را حفظ کنید

  • آرامش خود را حفظ کنید، نفس عمیق بکشید و روی کنترل خودرو تمرکز کنید.
  • به آرامی ترمز کنید: از گرفتن ترمز ناگهانی خودداری کنید که می تواند باعث از دست دادن کنترل شما شود. به تدریج پدال گاز را رها کنید تا به طور طبیعی سرعتش کم شود.
  • فرمان را محکم نگه دارید تا ماشین مستقیم حرکت کند. در برابر چرخش بیش از حد مقاومت کنید، زیرا می تواند وضعیت را بدتر کند.
  • چراغ های خطر را روشن کنید تا به سایر رانندگان اطلاع دهید که با مشکل مواجه هستید.

به مکان امنی در کنار جاده بروید

به دنبال مکانی امن برای عقب نشینی باشید، در حالت ایده آل، یک منطقه وسیع و هموار خارج از جاده مانند خط خرابی یا استراحتگاه. از توقف در خطوط ترافیکی یا روی شانه های خطرناک خودداری کنید.

هنگامی که سرعت به کمتر از 40 کیلومتر در ساعت رسید، به آرامی ترمز را فشار دهید و کاملاً متوقف شوید. برای امنیت بیشتر، ترمز دستی را فشار دهید. در خرابی های شدید که امکان بازیابی خودرو یا لاستیک وجود ندارد استفاده از یدک کش آخرین گزینه می باشد، شایان ذکر است یدک کش همدان از خدمات اصلی شرکت خودرو محل می باشد، فاصله ما شما فقط یک تماس است.

اگر لاستیک در سرعت بالا ترکید چه کنیم؟

در حین حفظ خونسردی، از ترمز زدن خودداری کنید و در عوض پدال گاز را به آرامی رها کنید و پس از کنترل سرعت چراغ های هشدار دهنده را روشن کنید و به کنار بروید.

در نظر داشته باشید ترمز ناگهانی ممکن است خودرو چپ کنید. در صورتی که خودرو به شدت به سمتی متمایل شد و نزدیک به واژگون شدن خودرو بود سعی کنید فرمان را تا جایی که می توانید در جهت معکوس حرکت بچرخانید. شایان ذکر است امداد خودرو همدان آماده امداد رسانی در تمامی جاده های منتهی به همدان می باشد، در صورت مواجهه با مشکلات جاده ای با ما تماس بگیرید.

اقدامات بازیابی لاستیک را انجام دهید

شدت پنچر شدن لاستیک را بررسی کنید و اینکه آیا ابزار و مهارت لازم برای تغییر آن را دارید یا خیر. در صورت داشتن ابزارآلات شروع به تعویض یا ترمیم لاستیک ترکیده کنید.

در اینجا می توانید راهنمای جامع ما را درباره تعمیر پارگی لاستیک تیوبلس بیابید. همچنین ما در شرکت خودرو محل خدمات پنچرگیری سیار در همدان را ارائه می دهیم که در صورت هر گونه مشکل می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

با یک شرکت امداد جاده ای خودرو تماس بگیرید

ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که لاستیک زاپاس یا لوازم مورد نیاز برای تعویض لاستیک را نداشته باشید یا شرایط لازم برقرار نباشد در این موقعیت تماس با یک شرکت امداد خودرو معتبر می تواند نجات بخش باشد. امداد جاده ای می تواند خیال شما را از خطرات جاده راحت کند و جان و مال شما در امان باشد.

در صورتی که در همدان هستید یا در اتوبان  ساوه قرار دارید می توانید از امداد خودرو اتوبان ساوه همدان کمک بگیرید و با خیال راحت به جاده بازگرید.

دلایل ترکیدن لاستیک خودرو چیست؟

  1. فشار کم یا زیاد لاستیک: رانندگی با لاستیک های کم باد می تواند باعث ایجاد گرما شود، لاستیک را تخریب کرده و منجر به انفجار شود.
  2. آسیب جاده: آوار، چاله‌ها بر لاستیک، یا عبور از روی اجسامی مانند شیشه یا میخ
  3. وزن یا بار بیش از حد بر روی وسیله نقلیه
  4. پنچری لاستیک یا استفاده از لاستیک ضعیف
  5. آج ناهموار: سایش ناهموار آج
  6. لاستیک های قدیمی یا معیوب

اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از ترکیدن لاستیک ماشین

  • حفظ فشار مناسب لاستیک: به طور منظم فشار باد لاستیک را بررسی کنید.
  • لاستیک ها را از نظر سایش آج، بریدگی، پنچر و سوراخ شدن بررسی کنید و لاستیک های فرسوده یا آسیب دیده را تعویض کنید.
  • از ظرفیت بار مشخص شده برای وسیله نقلیه خود تجاوز نکنید.
  • مراقب چاله ها، آوارها، اجسام تیز و زمین های متخاصم که می توانند باعث آسیب دیدن لاستیک شوند باشید.
  • در نظر گرفتن سن لاستیک: حتی اگر آج هنوز ضخیم است، لاستیک های قدیمی را جایگزین کنید.
  • گرمای بیش از حد، به ویژه در ماه های تابستان، می تواند باعث انبساط هوای لاستیک ها شود و منجر به ضعیف شدن دیواره لاستیک ها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *