خطرات رانندگی با لاستیک پنچر

از دست دادن کنترل و مسائل مربوط به هندلینگ و تعلیق: وقتی لاستیک پنچر می شود، به طور قابل توجهی بر پایداری و کنترل وسیله نقلیه شما تأثیر می گذارد.

رانندگی با لاستیک پنچر نه تنها لاستیک را در معرض خطر قرار می دهد، بلکه ایمنی راننده و مسافران را به خطر می اندازد. زیرا احتمال تصادفات را افزایش می دهد.

رانندگی با لاستیک پنچر می‌تواند باعث آسیب ساختاری به اجزای مختلف مانند چرخ، رینگ، ترمز، گیربکس تراز و حتی سیستم تعلیق و فرمان شود. لاستیک پنچر می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد و در نهایت باد شدن شود

رانندگی با لاستیک پنچر می‌تواند منجر به تعمیرات پرهزینه‌تر شود، زیرا ممکن است نه تنها نیاز به تعویض لاستیک، بلکه نصب رینگ‌های جدید و آسیب احتمالی به سایر بخش‌های ضروری خودرو شما (مانند خطوط ترمز، روتورها، سیستم تعلیق) داشته باشد.

رانندگی با لاستیک پنچر

چگونه با لاستیک پنچر رانندگی کنیم؟

  • اگر در موقعیتی قرار گرفتید که رانندگی با لاستیک پنچر اجتناب ناپذیر است، این نکات را برای به حداقل رساندن آسیب بیشتر دنبال کنید:
  • آهسته و با احتیاط رانندگی کنید و سرعت خود را زیر 15 تا 20 مایل در ساعت نگه دارید.
  • از سطوح صاف حرکت کنید و از چاله ها، جاده های شنی یا آسفالت آسیب دیده خودداری کنید.
  • تا حد امکان مسیر رانندگی مستقیم را حفظ کنید و از پیچ های تند خودداری کنید.
  • اگر نیاز به چرخش دارید، این کار را به آرامی انجام دهید و از حرکات ناگهانی خودداری کنید.
  • در اسرع وقت خود را به کنار جاده بکشید و یا لاستیک را به زاپاس خود تغییر دهید یا با امداد خودرو تماس بگیرید.

اگر لاستیک به هنگام رانندگی پنچر شد چکار کنیم؟

اگر در جاده دیدید که لاستیک پنچر شده است چراغ های هشدار را روشن کنید، با آرامش کناری بکشید، ترمز دستی را بگیرید و ماشین را پارک کنید. برای بررسی لاستیک از خودرو خارج شوید. اگر جسم خارجی مانند میخ یا پیچ را پیدا کردید بردارید. اگر لاستیک زاپاس دارید، دفترچه راهنمای مالک خود را دنبال کنید یا برای راهنمایی در مورد تعویض آن با امداد جاده ای تماس بگیرید. پس از تعویض لاستیک، به یاد داشته باشید که چراغ های خطر خود را خاموش کرده و رانندگی را از سر بگیرید.

lممکن است شرایطی داشته باشید که نتوانید شخصا پنچری لاستیک را برطرف کنید، از این رو کمک گرفتن از خدمات امداد جاده ای بهترین گزینه است. یکی از خدمات مجموعه خودرو محل پنچرگیر سیار لاستیک خودرو در همدان می باشد. در صورتی که مناطق افراد دچار پنچری لاستیک خودرو شدید یا متخصصین ما ارتباط برقرار کنید. همچنین زمانی که در این شرایط قرار می گیرید داشتن اطلاعات درباره تعمیر پارگی لاستیک تیوبلس خالی از لطف نیست.

نشانه های پنچر شدن لاستیک

علائم پنچر شدن لاستیک می تواند شامل صدای خش خش بلند هنگام خارج شدن از خودرو، افت محسوس فشار لاستیک، احساس کشیدن، صدای کوبیدن، لرزش بیش از حد در هنگام رانندگی یا در فرمان، چراغ هشدار فشار باد لاستیک فعال روی داشبورد، نقاط برآمده یا تاول دار روی لاستیک یا دیواره جانبی و افتادگی یا صافی لاستیک باشد. برای شناسایی مشکل لاستیک، به صداهای ترکیدن یا ارتعاشات غیرعادی گوش دهید.

اقدامات برای جلوگیری از پنچر شدن لاستیک

  1. فشار باد لاستیک ها را به طور منظم چک کنید. برای بررسی هر لاستیک، از جمله زاپاس، حداقل ماهانه از یک فشارسنج تایر استفاده کنید.
  2. لاستیک‌هایی با روکش ضخیم‌تر، آج‌های ضخیم‌تر یا نوارهای محافظ در برابر سوراخ شدن لاستیک انتخاب کنید.
  3. چرخاندن منظم لاستیک ها می تواند به جلوگیری از ساییدگی ناهموار و افزایش طول عمر آنها کمک کند.
  4. از رانندگی در نزدیکی مناطق ساخت و ساز یا جاده های ضعیف جلوگیری کنید. اجسام تیز مانند سنگ، میخ، خرده های فلزی و شیشه می توانند باعث سوراخ لاستیک شوند.
  5. پس از رانندگی در مناطق پر از زباله، شیشه خورده، خرده سنگ ها یا اشیاء تیز لاستیک را بررسی کنید و با یک انبر آنها را از لاستیک جدا کنید.
  6. به لوله های داخلی لاستیک درزگیر اضافه کنید. درزگیر می تواند سوراخ های کوچکتر را ببندد و از تبدیل شدن آنها به سوراخ های کامل جلوگیری کند.
  7. یک نوار نازک از پلاستیک اکسترود شده بین لاستیک و لوله نصب کنید تا احتمال سوراخ شدن صفحه از خار، شیشه یا اجسام تیز کاهش یابد.
  8. گردگیری یک لوله داخلی جدید با پودر تالک قبل از نصب، اصطکاک را کاهش می دهد و از چسبیدن بین لاستیک و لوله جلوگیری می کند و خطر سایش و سوراخ شدن احتمالی را به حداقل می رساند.

با یک شرکت امداد خودرو تماس بگیرید

ماندن در جاده استرس زا است بخصوص اگر لاستیک زاپاس نداشته باشید یا شرایط و امکانات لازم برای تعویض لاستیک را نداشته باشید، از این رو تماس با یک شرکت امداد جاده ای خیال شما را از اتفاقات جاده راحت می کند. در صورتی که در جاده های همدان ساوه یا سایر جاده های منتهی به همدان نیاز به یک سرویس امداد جاده ای داشتید با مجموعه امداد خودرو همدان خودرو محل تماس برقرار کنید.

 

با لاستیک پنچر چقدر می شود راه رفت؟

مسافتی که می توانید طی کنید تا حد زیادی به نوع لاستیک، سرعت رانندگی و شرایط جاده بستگی دارد. برای تایرهای استاندارد، بهتر است از چند کیلومتر عبور نکنید تا از آسیب احتمالی به لاستیک و چرخ جلوگیری شود.

از سوی دیگر، تایرهای پنچررو (Run-flat) به‌طور خاص طراحی شده‌اند تا حتی با فشار هوای پایین نیز حرکت کنند. با این حال، همچنان توصیه می‌شود برای مسافت‌های کوتاه‌تر، معمولاً بین 50 تا 100 کیلومتر، با سرعت کاهش‌یافته 50 تا 80 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *